reklama

Partners Group grafy

Stretol som sa včera s 2 poradkyňami z Partners Group. Bolo to naše 3. spoločné stretnutie. Vypracovali pre mňa finančný plán. To čo ma na ňom najviac zaujalo boli grafy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (127)

"Prečo pravidelne a okamžite investovať? Traja kamaráti sporia 100 € mesačne počas 5 rokov s 5 % úrokom. Prvý začne hneď, druhý o 1 rok neskôr a tretí o 2 roky neskôr."

Pozrite sa, ako to bude u nich vyzerať podľa grafu Partners Group.

Obrázok blogu

Originálny text:

Obrázok blogu

Moja skromná snaha o zreálnenie vypovedacej hodnoty grafu jeho dokreslením sa stretla s nepochopením. Myslel som si, že ma pochvália. Nepochválili!

Dotkol som sa ich, keď som graf označil za zavádzajúci. „Naša spoločnosť nikoho nezavádza. Máme etický kódex a profesionalita, kvalita a transparentnosť patria ku kľúčovým hodnotám spoločnosti.„ Nechcel som sa ich dotknúť, ani kritizovať celú spoločnosť, jej hodnoty alebo etický kódex. Nekritizujem ani predložený finančný plán. Ja len kritizujem konkrétny graf v predloženom finančnom pláne. Nakoniec, posúďte sami na ďalšom príklade z toho istého dokumentu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Prečo pravidelne investovať? Traja kamaráti mesačne sporili 50 € po 30 rokov s 8 % úrokom. Prvý začal hneď, druhý o 1 rok neskôr a tretí o 2 roky neskôr. Pozrite sa, ako to bude u nich vyzerať“.

Originálny text tu.

Obrázok blogu

Ako využiť túto novú metódu kreslenia „vrcholov“ grafov podľa Partners Group?

"Doktorand na Ekonomickej univerzite v Bratislave Ondrej Mäsiar mal počas 3 rokov štúdia zvyšované štipendium. Pozrite sa, ako to u neho vyzeralo."

Obrázok blogu

No, poviem vám, že na ten druhý graf sa pozerá lepšie :-) Netušil som, že moje štipendium počas 3 rokov na škole takto pekne narástlo (v Exceli som na osi y zvolil minimum 480 €).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno som to konečne pochopil! Vďaka grafom Partners Group je možné vidieť vývoj peňazí v čase optimistickejšie. Optimistovi vo mne sa to páči. Realistovi vo mne to príde zavádzajúce.

Hlavnú myšlienku grafov – pravidelné sporenie, investovanie a zhodnocovanie peňazí pokladám za dôležitú. Konštruktívne chcem ale spoločnosti Partners Group poradiť zmeniť grafy tak, aby začínali na osi y v bode 0. Vizuálne tak vaše grafy získajú lepšiu vypovedaciu hodnotu, ktorá odpovedá skutočnosti.

----------------------------------------------------------

Ubehlo 5 dní. E-mailom mi prišla správa od Partners Group o tlači nových materiálov s novými grafmi. Musím povedať, že sú naozaj pekné. Chválim rýchlu reakciu spoločnosti! Originálny text tu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Ondrej Mäsiar

Ondrej Mäsiar

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zoznam autorových rubrík:  Štúdium v zahraničíPrax v zahraničíAktivizmus

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu